Моніторинг оцінювання якості освітнього процесу здобувачами вищої освіти ОР «Молодший бакалавр» спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій»

Чергове щорічне опитування здобувачів вищої освіти ОР «Молодший бакалавр» спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій» було проведено з метою виявлення недоліків та вдосконалення освітнього процесу. Моніторинг задоволеності здобувачів наданням освітніх послуг проводився шляхом анонімного online-анкетування.
Рівень якості надання освітніх послуг Уманським НУС 60,0 % учасників опитування оцінили як високий, 30% - як достатній. Відповідно, 70,0 % респондентів стверджують, що освітнє середовище в Уманському НУС задовольняє їх потреби, 30% - задовольняє частково.
Респонденти відмічають, що їм надається достатня організаційна, інформаційна та консультативна підтримка в межах освітньої програми. Одностайною є думка, що інформація щодо цілей, змісту, програмних результатів навчання та поточного оцінювання в межах окремих дисциплін доступна та зрозуміла і надається своєчасно. 70 % респондентів вважають, що зміст освітньої програми та її структура (набір обов`язкових та вибіркових навчальних дисциплін) забезпечить їх майбутню успішну діяльність за спеціальністю, 20,0 % - забезпечить частково.
Задоволеність здобувачів формами і методами навчання та викладання дисциплін за обраною спеціальністю є високою (80,0 %), для 20,0 % задоволеність є середньою. Серед інтерактивних методів навчання і форм проведення занять при вивченні дисциплін студентів цікавлять дискусії, дебати, круглі столи, обговорення, робота в малих групах, навчальні відео, ситуаційний аналіз, візуалізована лекція. Рівень стимулювання до самоосвіти й науково-дослідницької діяльності 40,0 % учасників опитування вважають високим, 60,0 % - достатнім. Також студенти задоволені організацією їх самостійної роботи.
На запитання «Чи забезпечено Вам можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії, зокрема через вільний вибір навчальних дисциплін?» 50,0 % респондентів стверджують, що так, 40,0 % - що частково. Інформацію щодо форми контрольних заходів та критеріїв їх оцінювання з навчальних дисциплін для 100,0 % студентів доступно та зрозуміло на першому занятті доводить викладач, з цією інформацією вони також ознайомлюються на сайті університету.
Процес оцінювання в ході поточного й підсумкового контролю 90,0 % респондентів вважають об’єктивним і неупередженим. 80,0 % здобувачів ознайомлені з процедурою оскарження результатів контрольних заходів.
Рівень залучення запрошених професіоналів-практиків, експертів та представників роботодавців до освітнього процесу задовольняє 90,0 % студентів. Використання сучасних засобів навчання в освітньому процесі відзначає 60,0 % здобувачів, 40,0 % вважає їх використання частковим. Здобувачі вищої освіти задоволені рівнем інформаційної підтримки. Також вони задоволені технологіями дистанційного навчання, що використовуються в Уманському НУС, якістю методичного забезпечення навчального процесу.
Обсяг практичної підготовки вважають достатнім 90,0 % респондентів, 10,0 % - достатнім частково. Компетентностями, здобутими та/або розвиненими під час практичної підготовки за освітньою програмою задоволені 90,0 % студентів. Із нормативними документами, що регулюють політику дотримання академічної доброчесності в університеті, ознайомлені 80,0 % здобувачів вищої освіти, 10,0 % ознайомлені частково. Популяризується академічна доброчесність роз’яснювальною роботою серед студентів викладачами, кураторами, проведенням семінарів-тренінгів, Кодексом академічної доброчесності Уманського НУС. Із проявами академічної недоброчесності здобувачі вищої освіти в університеті не стикалися. Опитування показало, що студенти ознайомлені із заходами, що використовуються в університеті для протидії порушенням академічної доброчесності.
Анкетування засвідчило, що здобувачі вважають безпечним для життя і здоров’я освітнє середовище Уманського НУС, яке, на їхню думку, забезпечується наявністю медичного обслуговування, закладів громадського харчування, безпечними умовами проживання у гуртожитку, розвитком фізичного виховання та спорту, захистом від дискримінації та корупції. У розрізі соціальної підтримки 50,0 % студентів відзначило наявність соціальної підтримки у скрутному становищі, 30,0 % - умови для осіб з особливими освітніми потребами, 50,0 % наявність скриньки довіри, 10,0 % - наявність закладів харчування, 10,0 % - допомога у працевлаштуванні.
Здобувачі вищої освіти ознайомлені із програмами міжнародної академічної мобільності.
Опитування засвідчило, що 90,0 % респондентів задоволені рівнем організації студентського самоврядування. Здобувачі беруть участь у заходах, що проводить студентське самоврядування: спортивні – 30,0 % , культурно-масові – 40,0 %, перегляд і удосконалення освітніх програм – 20,0 %.
На запитання «Що, на Вашу думку, слід удосконалити в освітній програмі для Вашої спеціальності?» 70,0 % респондентів зазначили, що освітня програма забезпечує належний рівень підготовки спеціалістів галузі «Геодезія та землеустрій».
Юрій КИСЕЛЬОВ,
завідувач кафедри геодезії, картографії і кадастру