+38 (096) 301-55-38 або +38 (067) 337-77-68
Меню
Остання редакція: 15 січня 2022

Проведено анкетування студентів, що навчаються за ОР «Молодший бакалавр» з спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій»

     Здобувачі вищої освіти, що навчаються за ОР «Молодший бакалавр» з спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій», наприкінці І семестру пройшли анкетування, запропоноване відділом моніторингу якості освіти Уманського НУС. Вони відповіли на низку запитань, що виявляють їхнє ставлення до навчання й викладання за освітньою програмою та власну самооцінку в процесі навчання.

     Зокрема, задоволені вибором спеціальності 5 анкетованих студентів (45,5%), частково задоволених – 5 (45,5%), незадоволений один (9%). Так само розподілилися думки щодо надання освітніх послуг Уманським НУС: п’ятеро (45,5%) вважають його високим, стільки ж – достатнім, один (9%) – задовільним. Усі без винятку знають, що їхнє навчання відбувається згідно з освітньою програмою, та майже всі (91%) ознайомлені з її цілями й змістом. Також більшість студентів (8 осіб, 72,7%) вважає, що застосування методів навчання є ефективним, троє (27,3%) визнають ефективність середньою. 63,6% студентів (7 осіб) визнають, що освітня програма відповідає їхнім очікуванням; для 2-х (18,2%) вона відповідає їм частково, ще двом (18,2%) важко відповісти на це питання. На думку 36,4% респондентів, у процесі викладання помітний високий рівень стимулювання здобувачів до самоосвіти й науково-дослідницької діяльності, для 45,4% він задовільний, для 18,2% – достатній. Переважна більшість здобувачів вищої освіти вважають, що всі дисципліни, які їм викладаються, стануть необхідними в їхній подальшій діяльності. В той же час, на думку окремих здобувачів, навички, отримані ними в процесі навчання, можуть бути використані в практичній роботі частково. 54,5% опитаних бачить реальну можливість вибору запропонованих їм елективних дисциплін та фактичну реалізацію такої можливості, 45,5% не знають про таку можливість. 45,4% здобувачів вищої освіти вважають, що принцип вільного вибору дисциплін повністю реалізується, 27,3% студентів вважає, що він втілюється частково, також 27,3% не бачить реалізації цього принципу зовсім.

     Більшість студентів (72,7%) про форми оцінювання знань дізнаються від викладачів, один студент (9,1%) – з робочих програм дисциплін, ще 18,2% – важко відповісти. 27,3% студентів вважає, що у структурі аудиторних занять переважають лекції, 72,7% спостерігає переважання практичних занять. 81,8% здобувачів вищої освіти вважає найоб’єктивнішим видом контролю знань електронне тестування, по 9,1 – співбесіду та комбінацію екзаменаційних питань і тестових завдань. 72,7% студентів вважає чинну систему контролю й оцінювання результатів навчання студентів в Уманському НУС об’єктивною, решта (27,3%) вважає, що частково. Про принципову наявність можливості оскарження оцінювання за такої потреби знає 54,5% здобувачів, 27,3% не знає про таку можливість, 18,2% вважають, що її немає.

     72,7% підтримують ініціативу залучення до навчального процесу фахівців-практиків, експертів і роботодавців, для 27,3% – важко відповісти. Більшість (63,6%) вважає достатнім комп’ютерне забезпечення навчального процесу, на думку 9,1% – частково, 27,3% вважає його недостатнім. Доступність методичного забезпечення навчальних дисциплін у друкованій та електронній формах визнає 63,6%, 27,3% вважає її частковою, для 9,1% - важко відповісти. Обсяг практичної підготовки здобувачіів, закладений в освітній програмі, є достатнім для 72,7% студентів, 27,3% визнає його частковим.  Такий же розподіл думок щодо задоволеності здобутими під час такої підготовки компетентностями. Також 72,7% респондентів визнало свою ознайомленість із принципами академічної доброчесності, 18,2% визнало свою ознайомленість частковою, один студент (9,1%) не ознайомлений. 45,4% знайомі з цими принципами завдяки роз’яснювальній роботі з ними, 27,3% - з проведених семінарів, 9,1% – з Кодексу академічної доброчесності УНУС, для 18,2% – важко відповісти. Ніхто ніхто не стикався з випадками порушення академічної доброчесності. Абсолютна більшість (91%) вважає, що в разі таких порушень студент має повторно проходити контроль знань, для 9% – важко відповісти. Щодо необхідності змін в освітній програмі, то двоє студентів (18,2%) зазначило, що варто збільшити обсяг лекцій за рахунок практичних занять, 36,4% все влаштовує, 45,4% не змогли відповісти на це запитання. Практично ніхто не стикався з випадками порушення академічної доброчесності, а в разі таких випадків вважають за правильне проведення повторного контролю знань.

     Безпека академічного середовища, на думку студентів, досягається через наявність закладів медичного обслуговування та громадського харчування, а також безпечними умовами проживання в гуртожитку та розвитком фізичного виховання та спорту. Інструментами соціальної підтримки є скринька довіри, створення умов для осіб з особливими потребами, надання соціальної стипендії, матеріальної допомоги тощо.

     Найбільшими проблемами в реалізації програми міжнародної академічної мобільності на думку респондентів є недостатня пропозиція закордонних вишів-партнерів (54,5% опитаних) істотна різниця у змісті навчальних планів вишів-партнерів (36,4%). Крім того, 9,1% респондентів вважає також проблемою незначну кількість місць за програмами міжнародної академічної мобільності.

     Більшість студентів (72,7%) задоволені рівнем організації студентського самоврядування в Уманському НУС, 18,2% задоволені частково, 9,1% – незадоволені. При цьому лише деякі (18,2%) систематично беруть участь у відповідних заходах, 36,4% це робить епізодично, 45,4% не бере участі в таких заходах. 

Юрій Кисельов,

професор кафедри геодезії, картографії і кадастру