+38 (096) 301-55-38 або +38 (067) 337-77-68
Меню
Остання редакція: 17 вересня 2021

Академічна доброчесність: виклики сучасності

    Наразі, одним із важливих завдань вітчизняної політики в галузі освіти та науки є забезпечення дотримання принципів академічної доброчесності та недопущення плагіату.

    Як відомо, академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових досягнень.

    Принципи академічної доброчесності передбачають недопущення академічного плагіату, фабрикації, обману, списування та хабарництва в освітній і науковій діяльності.

    Варто відзначити, що в Уманському національному університеті садівництва, на факультеті лісового і садово-паркового господарства та на кафедрі геодезії, картографії і кадастру значну увагу приділяють дотриманню академічної доброчесності і недопущенню її порушень. З викладачами та студентами постійно проводяться семінари, зустрічі  та виховні заходи, присвячені цій проблематиці.

    Наукові праці студентів та викладачів університету перевіряються на академічний плагіат з використанням програмного продукту компанії Unicheck, що відповідає загальноприйнятій практиці недопущення плагіату.

    Загалом, наукові, науково-педагогічні, педагогічні працівники, співробітники, здобувачі вищої освіти та інші особи, що беруть участь в освітньому процесі в Уманському національному університеті садівництва, дотримуються норм академічної доброчесності, зумовлених принципами:

    - законності та верховенства права;

    - свободи та людської гідності;

    - патріотизму та служіння українському народові;

    - професіоналізму та компетентності;

    - чесності і порядності;

    - справедливості та толерантності;

    - партнерства і взаємодопомоги;

    - поваги та взаємної довіри;

    - відкритості і прозорості;

    - колегіальності та демократичності;

    - самовдосконалення і саморозвитку;

    - персональної відповідальності та роботи на результат;

    - формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

    - формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

    - формування громадянської культури;

    - нетерпимості щодо недотримання правил і норм Кодексу академічної доброчесності.

    Дотримання академічної доброчесності здобувачами вищої освіти передбачає:

    - самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання, атестації;

    - посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

    - дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

    - надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

    Здобувачі вищої освіти та інші особи, що беруть участь в освітньому процесі зобов’язані:

    - поважати честь і гідність інших осіб;

    - відповідально ставитись до своїх обов’язків, вчасно та добросовісно виконувати завдання, передбачені навчальними планами;

    - активно займатись самостійною роботою, використовуючи методичні посібники, рекомендації викладачів, додатково опрацьовуючи нову літературу, використовуючи всі можливості для отримання необхідних знань;

    - ефективно розподіляти час на пошук і вивчення матеріалів, необхідних для отримання якісної освіти;

    - чесно та відповідально готуватись до поточного, підсумкового контролю, атестації докладаючи зусиль до своєчасного виконання всіх завдань;

    - використовувати в освітній або дослідницькій діяльності лише перевірені та достовірні джерела інформації та посилатися на них;

    - подавати на оцінювання лише самостійно виконану роботу, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами;

    - у разі виникнення труднощів під час виконання навчальних чи дослідницьких завдань звертатись до інших за допомогою, яка є у межах прийнятного тощо.

    Резюмуючи викладене, варто відзначити, що академічна доброчесність базується на неухильному дотриманні всіма учасниками академічного процесу правил та виконанні покладених на них обов’язків. Детальніше про академічну доброчесність та забезпечення виконання її принципів ви можете дізнатись, підписавшись на онлайн-курс Prometheus «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів», а також ознайомившись з Кодексом академічної доброчесності Уманського НУС

Роман Рудий,

професор кафедри геодезії,

картографії і кадастру Уманського НУС,

гарант освітньої програми підготовки магістрів за спеціальністю 193 «Геодезія та землеустрій»